Monday, April 13, 2015

Bloedbroeders. Met ArmenianTitanic op de hielen - Verslag deel 3 [part 1]



(Verslag deel -1- -2- -3- -4- -5- -6-)
(Intro-artikel deel 3)


Titel deze deel is 'Een spoor van stenen’. Het is uitgezonden op 5 april. (Is hier te bekijken http://bloedbroeders.vara.nl/media/337275)


Dit verslag is eerste deel. Weblog kon niet alles aan, daarom in twee delen geknipt (- part 2 hier -).


[De vermelde tijden zijn van een eigen tv-opname. Voor originele tijden moet je 10 seconden bijtellen.]


0:10
Uitzending begint met de foto uit het boek van de bedrieger Morgenthau. Die foto had ik in verslag van deel 2 (op 0:30)  besproken.
Fraude met foto’s zien we ook in de introductie-video’s VARA op http://bloedbroeders.vara.nl/.
Daar is een video met onderwerp “Wel of geen genocide?”. Op 0:31 zie je deze gejatte foto: (het is gemixt met de kaart van Turkije. Sluw.)

Vergelijk de foto uit de Ottomaanse archieven:


De fraudeurs van VARA die betrokken zijn bij deze flessentrekkerij hebben zich veel moeite getroost om dit Armeense bedrog een aura van echtheid te geven.
Deze foto is uitgerekend door de Armeense slagers aangerichte wandaad op Turkse dorpelingen. Je ziet het opduiken in de meer dubieuze sites van Armenen en aanhang. De officiële sites blijven ervan af omdat ze niet zover durven te gaan in hun bedrog.

Ik zei in verslag van deel 2 (op 19:14) ook dat we drie voorbeelden met fraude met foto’s hebben gezien in deze fake-documentaire van NPO/VARA. 

Dit is foto fraude nummer 4.

Aan de VARA:
Waarmee zijn jullie bezig? Welke persoon heeft jullie in deze materie geadviseerd?


0:27
Sinan heeft het over “Op zoek naar de waarheid”. Die waarheid heeft deze onderzoeksjournalist door alleen pro-Armeense groupies te raadplegen blijkbaar uiteindelijk gevonden.

In deel 2 beschreef ik hoe hij en de Armeen Ara te werk gingen om die waarheid te achterhalen. In deze deel gaan ze helemaal los en raadplegen één en alleen Armeense of pro-Armeense ‘wetenschappers’ voor hun “waarheid”.

0:48
Sinan gaat verder met “Turkije zit vol haat en de Armenen vol angst”. Voorgaande is een bekend element van propaganda (bad guy: slechte eigenschappen, good guy: onschuldige, weerloze, bang).
Hij zit dus propaganda te bedrijven.

Sinan, hoeveel heb je gecashed voor deze anti-Turkse job van je?
Je zag de bui al hangen en zei dat je je in een wespennest zou steken toen je aan deze “documentaire” begon. Als je zo oneerlijk te werk gaat, dan verdien je om zwaar bekritiseerd te worden. 


2:20
(commentaar van Ara de Armeen)
Verlies Balkanoorlogen leidde tot vlucht honderdduizenden Turken en andere moslims naar Anatolië, het kernland van de Turken.
Je denkt dan, ze vluchtten slechts massaal weg. Komt niet zo ernstig over. Maar over de bijna 1 miljoen doden onder ze (zie verslag deel 2 op 38:43) zul je nooit iets uit de mond van deze Armeen horen. 

Dit is dat van bij lijden en sterven Turken, meteen doorheen racen, niet te lang bij stilstaan. Focus deze documentaire is immers het leed van de Armenen (Sinan helpt Ara daarbij).

Daardoor zouden deze vluchtelingen van haat vervult zijn op christenen. Ara wil zo toewerken naar zijn 1915-leugen.

2:34 (zie ook 15:35)
De Ottomaanse leiders zouden volgens deze Armeen als missie hebben om te zorgen dat "Turkije alleen voor de Turken" zou zijn.

Lees zelf hoe de Turken hun door deze maffia verzonnen missie compleet hadden verzaakt: 'Streefden de Turken een puur Turks rijk na?'

2:.45
Sinan beweert dat begin 1914 er bijna 2 miljoen Armenen zouden leven in het Ottomaanse Rijk.

Het werkelijk cijfer was bijna 1,5 miljoen. Een verschil van 500.000. Blijkbaar gebruikt hij een Armeense rekenmachine.

2:51
Hij gaat verder met dat Armenen destijds al 50 jaar in angst leven. Zouden slachtoffer van bloedbaden, enzovoorts zijn. Ze vrezen het ergste en zouden hulp bij buitenlandse machten zoeken om “hun lot te verlichten”.
Zeg gewoon dat ze een eigen staat wilden en dat ze in een hel zouden leven een verzinsel is om ze die cadeau te gunnen. (Zie verslag deel 2 op 13:00, 14:50 en 19:46 of dit deel op bijvoorbeeld 12:38)

3:16
De golddigger Louis Westenenk. Deze Nederlander zou Turken begeleiden in hun ondergang: de Oost-Anatolische Hervormings Project.
Zie meer over deze Europese machinaties in de artikelen:

4:15
Westenenk zou dus een van de gouverneurs worden om Armenen aan een staat te helpen.


Westenenk poseren voor een afgeschoten Sumatraanse tijger. Zal dit het lot van de Anatolische tijgers (Turken) worden? Nee, deze huurling zou (17:03:) gedesillusioneerd met de staart tussen de benen door de Turken het land uitgetrapt worden.


4:46
Ara’s vader had tot zijn achtste in het Turkse Kayseri gewoond. Diens grootouders komen uit dorpen in de regio.Ze gaan naar stad met de in deel 2 besproken Turkse journalist Osman Köker.

5:45
Kayseri had destijds 50.000 bewoners, waarvan een derde Armenen (ongeveer 17.000).

Wat staat hier?
Sinds ze het Byzantijnse leger in 1071 hadden verslagen lag Anatolië open voor Turks bestuur. De Armeense christenen woonden dus bijna 1000 jaar onder de Turkse moslims.

Als we de (pro-)Armeense leugens moeten geloven, wat deze documentaire de kijker probeert op te dissen, zouden diezelfde Turken in no time genocidale maniakken zijn geworden.
Dat proberen de flessentrekkers van VARA/NPO met gestolen en fake foto’s, pro-Armeense fake-geleerden en dergelijke figuren de kijker wijs te maken.

Probeer bovenstaande onder het christendom voor te stellen.
Dat christenen 1.000 jaar moslims onder zich zouden hebben geduld. Onmogelijk. Ze zouden destijds meteen bekeerd of vermoord zijn geweest. Zelfs heden zien we de christelijke reflexen van vroeger opduiken: na nauwelijks een halve eeuw moslims onder zich, zien we uit hoofden van personen uit christelijke milieus stoom uitkomen als ze het over moslims hebben.

Ik geef hiermee de mate van tolerantie aan van Ottomaanse Turken met christenen hadden. Dit is één van de aanwijzingen dat er iets niet klopt aan de Armeense genocideclaim.

6:38
We zien Turken die fel protesteren tegen kruisvaarders-vlaggen (symbolen christenen) die over stadsmuur gedrapeerd waren voor een documentaire.

Belangrijk om hierover te weten is dat er moment in de breuklijn tussen Turken en de Anatolische christenen is aan te wijzen. De breuk in tolerantie van Turken tegen Ottomaanse christenen vond plaats na de oorlogsjaren (1915-22).

Terwijl ze destijds supermachten bestreden, zaten duizenden Armenen hun oorlogsinspanningen te verzieken. (zie ook 28:55). En na WO1 leek het gedaan met de Turken, toen kregen ze behalve de verwaande Armenen, ook de Ottomaanse Grieken op hun nek. Deze twee christelijke bevolkingsgroepen dachten ten koste van de Turken eigen staten op Anatolië te kunnen vestigen. Het christelijke westen opereerde daarbij als hun beschermheren.


Onder leiding van Mustafa Kemal Pasja werden die dromen van deze Ottomaanse christenen de grond ingeboord. Herhaling Balkan was mislukt. Gevolg: de Armenen en Grieken hadden elke credit onder de Turken verspeeld. Hun lot was die van de Sudeten-Duitsers.

Christelijke symbolen zoals het kruis staan nu in Turkije bekend als de symbolen van toenmalige verraders. Vandaar dat ze er niks van moeten hebben.

8:34
Ze komen aan in een kerk in Kayseri die gerenoveerd wordt.
Ara de Armeen op sentimentele toer met of zijn vader misschien in dat kerk zou zijn geweest.
Armenen hebben geen enkel bewijs voor hun megaleugen. Daarom werken ze met list, fraude en bedrog. Een andere methode van ze is sentimenteel doen. Inspelen op sentimenten anderen om sympathie te winnen.

8:57
Ze gaan naar de Armeense wijk in Kayseri. Het zijn ruïnes.
De journalist Osman Köker die ze gidste beweert dat de gemeente met opzet de gebouwen heeft laten vervallen.(9.40:) Een toevallige passant betrapt deze bedrieger. Die vertelt dat Armenen uit wijk zelf waren vertrokken naar Beiroet of Istanbul en dat men niet moest verwachten dat verlaten gebouwen onderhouden zouden moeten worden. 

11:14
Als tijdens gesprek staatsvijandige handelingen van de Ottomaanse Armenen aan bod komt, probeert Ara nonchalant te doen en weg te duiken. Te pijnlijk.




11:46
30 april 1914.
De Hollandse golddigger Westenenk komt aan in Istanbul. Hij is besproken in ‘Het hervormingsvoorstel van 1914'.

12:11
De in deel 2 besproken Erik-Jan Zürcher krijgt het woord.
De eerste pro-Armeense ‘wetenschapper’ die de flessentrekkers van VARA aan het woord laten in deze uitzending. In de gehele uitzending van dit deel zullen we niet één voor de Armeense beweringen kritische geleerde zien. Zo werkt propaganda.

12:30
De schrijftafelterrorist Taner Akçam, compaan van Zürcher, neemt het stokje over. Hij is in deel 2 ook besproken (zie ook aparte artikel over hem).

12:38
Akçam bevestigt dat die hervormingen een opstap waren naar afscheiding van Armenen en dat iedereen dat wist: van Frankrijk, Duitsland tot Rusland.

13:04
Henry Morgenthau komt ter sprake. Westenenk en hij raken bevriend.

13:09
Ara blijkt “memoires” Morgenthau gelezen te hebben. Het is die frauduleuze publicatie ‘Ambassadeur Morgenthau’s Story’ uit 1918. Dat werk is enkele keren aan bod geweest op de weblog (zie het artikel over Talaat Pasja en deel 3 in de serie Fabula Fantastica).
Update: zie ook de serie over Morgenthau.

Ara weet blijkbaar niet wat hij in handen heeft. In verslag van deel 1 (op 22:26) was hij in de weer met het werk van de fraudeur Lepsius. Bij hem is kritische denken duidelijk onderontwikkeld. 



Ara, je hoeft je er niet voor te schamen. Tijdens de documentaire kwamen jullie figuren tegen die vele jaren op universiteiten vertoeven en nog altijd hierin slechter scoren (Ton Zwaan is een goed voorbeeld van zulke dwergen). 

13:47
In zomer 1914 brak de Eerste Wereldoorlog uit. Voor de Turken deed zich dus de gelegenheid voor om te ontsnappen aan hun (christelijke) belagers.

14:15
Ayhan Aktar neemt het woord. Het blijkt weer een pro-Armeense ‘wetenschapper’ te zijn.
(Er is nog een Aktar, Cengiz, die ook de Armeense beweringen omarmd heeft. Die heb ik enkele keren op de weblog besproken. Het is me niet duidelijk of ze broers zijn.)

Volgens hem wilden de Turken met Duitsland een militair bondgenootschap aangaan omdat ze geld nodig hadden. Hij vertelt niet de hoofdreden: Duitsland had nul vierkante centimeter Ottomaanse grondgebied ingepikt. In tegenstelling tot de andere hoofdrolspelers zoals Rusland of Groot-Brittannië.

14:52
Enver Pasja was de Ottomaanse minister van Defensie.

15:35 (zie ook 2:34)
Ara beweert dat de Turken een homogeen Turkije wilden met alleen Turken. We moeten van een danser weinig logisch denkvermogen verwachten. Maar straks gaan professoren dezelfde infantiele leugen verkondigen.

Over welke Turkije heeft hij het over? Kijk naar deze kaart met het Ottomaanse Rijk van de Turken (in groen) destijds in 1914/15:
(Gebied omvat Turkije, Syrië, Irak, Koeweit, Palestina, Israel, Jordanië, Saudi-Arabië)


Dit zijn simpele dingen die je dient te doorzien. Door wie hebben de documentaire-makers zich laten adviseren?

15:50
Aktar gaat in op de relocatie van de Ottomaanse Grieken in westelijk Anatolië.
Hij beweert dat de Turken door de oorlog vrijelijk hun gang dachten te kunnen gaan en zich (conform deze leugenaars met hun propaganda verkondigen) misdaden konden veroorloven tegen de minderheden.

Logisch denkvermogen van deze lieden is beroerd. Van een danser als Ara kun je dat verwachten.
Maar als je universitair bent opgeleid, dan zijn de eisen hoger. Dit leeghoofd Aktar probeert een homogeen Turkije nastreven door de Turken aan de kijker te slijten. Nogmaals, kijk naar de kaart. De miljoenen Arabieren en joden zien dan de Turken over het hoofd in deze verzonnen motief. 

16:20
Ara de Armeen herhaalt Aktar met dat de Turken na aangaan bondgenootschap met Duitsland zich ongehinderd waanden van bemoeienis Fransen en Britten en zich daarom keerden tegen de Armenen. 

De werkelijke motief om maatregelen te nemen tegen Armenen was militair. De Turken handelden zoals de VS in WO2 na de Japanse aanval op Pearl Harbor.

16:24
De pro-Armeen Akçam neemt het woord over.
Westenenk en zijn Noorse kompaan Hoff die afscheiding Oost-Anatolie in goede banen zouden gaan leiden, moesten na uitbreken WO1 vertrekken van het Rijk.

17:03
De golddigger Westenenk gedesillusioneerd land verlaten. Naar zijn jaarsalaris van 32 kilo goud kon hij fluiten. Dat kwam natuurlijk hard aan.

Dat deze huurling echt baalde zien we ook als Ara uit zijn dagboeken voorleest en Westenenk Talaat uitmaakt voor een aap (17:22: ‘Een scheermes in de handen van een aap’.)*
Het is natuurlijk nooit leuk om zoveel goud te moeten mislopen.
* Als Ara dit stuk van aap met een scheermes voorleest, zoveel walging in zijn stem. Dat krijg je als je kop volgepompt wordt met trash. 

17:57
Ze gaan naar het dorp Farhale waar Ara’s familie vandaan kwam. Het is de geboorteplaats van de ouders en grootouders (Naringul en Hapet) van hem. (19:00:) Ara oppert als grap om er een Armeens huis terug te claimen (zie ook 23:18).
(19.31:) Aan twee dorpelingen die ze ontmoeten stellen ze Ara voor als één van hun dorpsgenoten. Vanwege zijn opa die er vandaan kwam. (19.41:) Achternaam die opa was Halici en was in 1937 uit dat dorp naar Kayseri verhuisd.

We leren hieruit dat niet alle Armenen na hun verlies in de strijd om Anatolisch grond hoefden te vertrekken. Er waren namelijk ook Armenen die zich niet inlieten met Armeense gejudas destijds. De opa van Ara moet zo iemand zijn geweest als hij in 1937 in die plaats te vinden was.



(vanwege omvang dit verslag in twee delen moeten plaatsen, klik hier voor part 2)

No comments: